C.C.O.C

BIROUL DE ANALIZĂ ȘI GESTIUNE PREVIZIONALĂ A SOLICITĂRILOR PIEȚEI MUNCII (BAGPSPM)

În cadrul Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră, începând cu luna iulie 2012, la cererea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului prin proiectului POSDRU 86/1.2/S/52422 „Managementul corelării sistemului de învăţământ cu piaţa muncii”, funcționează  Biroul de analiză și gestiune previzională a solicitărilor pieței muncii (BAGPSPM), bazat pe necesitatea îmbunătățirii adaptării sistemului de învățământ superior românesc la nevoile pieței muncii aflate în permanentă schimbare.

BAGPSPM are ca obiective fundamentale oferirea de noi oportunități de angajare a tinerilor absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior angrenate în proiect, imigranții reîntorși în țară precum și șomerii cu studii superioare, și de asemenea, de a contribui la dezvoltarea și consolidarea unei rețele de bune practici în colectarea de date în și între universități, care va avea atribuții privind gestiunea școlarității în relația sa cu piața muncii la nivel local, regional și național.

Atribuțiile BAGPSPM sunt următoarele:

  • realizează și actualizează permanent o bază de date cu informații despre toți absolvenții;
  • realizează și actualizează permanent o bază de date cu informații despre ofertele de angajare la nivel local/regional/național, legislația în vigoare în domeniul muncii, posibilitatea dezvoltării unei afaceri pe cont propriu;
  • structurează în baza de date informațiile referitoare la plasamentul absolvenților: număr de absolvenți încadrați în diferite domenii/specializări, concordanța dintre specializarea absolvită și competențele profesionale dobândite și profilul/domeniul locului de muncă;
  • prospectează nevoile pieței muncii și promovează în campusul universitar acțiuni specifice cunoașterii firmelor și a nevoilor lor de personal cu calificări de învățământ superior (târguri de job-uri, mese rotunde, paneluri profesionale etc.);
  • oferă informații generale beneficiarilor referitor la oportunitățile de angajare, colectate din diferite surse și livrate în diferite forme (electronică, scrisă și orală).
  • sprijină studenții, absolvenții din fiecare promoție și din promoțiile anterioare, care se adresează Biroului, în plasarea pe piața muncii, în funcție de oferta de locuri de muncă actualizată;
  • sprijină imigranții reîntorși în țară și șomerii, care provin din rândul absolvenților universității (actuala promoție sau promoțiile viitoare) și se adresează Biroului, în plasarea pe piața muncii;
  • realizează sondaje de opinie periodice realizate cu alumni și cu principalii angajatori;
  • organizează târguri de job-uri, organizează workshop-uri cu tematică legată de piața muncii.
Scroll to Top